کتاب معماری کامپیوتر و طراحی دیجیتال

معماری کامپیوتر

در معماری کامپیوتر با اجزای داخلی کامپیوتر که مراحل انجام یک دستور را بر عهده دارند و چگونگی کار آنها آشنا میشویم.در این گرایش واحد کنترل مرکزی و حافظه به عنوان دو بخش اصلی کامپیوتر معرفی میشوند که ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. در معماری کامپیوتر ما طریقه اتصال اجزای سخت افزاری مانند حافظه ها به پردازنده ، نحوه رد و بدل شدن اطلاعات بین آنها ، زبان مورد استفاده برای نقل و انتقال اطلاعات ، طریقه ساخت واحد های سخت افزاری و غیره را می آموزیم.


طراحی دیجیتال

در طراحی دیجیتال ما با گیت های منطقی سر و کار داریم مانند گیت های AND و OR وNOR وNAND وNOT وXOR و غیره که اساس تشکیل کامپیوتر می باشند. در واقع یک سیستم کامپیوتری کامل از مجموعه ای از گیت های منطقی تشکیل شده است که در کنار یکدیگر یک وظیفه واحد را انجام می دهند. برای درک معماری کامپیوتر ابتدا باید به طراحی دیجیتال مسلط بود و سپس به یادگیری معماری کامپیوتر پرداخت.

در کتابی که در این پست برای دانلود قرار داده ام معماری کامپیوتر و طراحی دیجیتال به صورت جزیی به همراه توضیحات و مثال های گوناگون آموزش داده شده است. این کتاب مناسب برای تمام دانشجویان رشته های الکترونیک دیجیتال و سخت افزار کامپیوتر و رباتیک و کسانی که علاقه مند به طراحی دیجیتال هستند می باشد.

کتاب معماری کامپیوتر و طراحی دیجیتال

کتاب معماری کامپیوتر و طراحی دیجیتال

 

 

کانال تلگرام ایده نگر