کتاب برنامه نویسی برای رزبری پای با زبان C

raspberry Pi  یکی از کوچکتری و قویترین کامپیوتر های کوچک جهان می باشد و از قدرت پردازشی بسیار بالایی برخوردار می باشد که از cpu های ARM استفاده میکند این نوع پردازنده ها، از نوع 32 بیتی بوده که اخیرا نسخه های 64 بیتی آن نیز امده است  که انرژی بسیار کمی مصرف میکنند و کارایی بالایی دارند. با دستگاه هایی که پردازنده ARM دارند میتوان کامپیوتری کوچک ساخت که بسیار مقرون به صرفه بوده و قابلیت تبدیل شدن و اتصال به بسیاری از دستگاه های گران قیمت اطرافتان را دارند.


رزبری پای از یک ایده توسط اساتید دانشگاه کمریج در سال ۲۰۰۶ شروع شد و به یک محصول جهت بالا بردن سطح علمی دانشجویان کامپیوتر تبدیل شد. این برد حاصل همکاری دو شرکت element 14 و RS Electronics است.در سال های اخیر نسخه های گوناگونی از رزبری پای به بازار عرضه شده است که از نظر قدرت پردازشی و مقدار ظرفیت حافظه و همچین امکانات جانبی با یکدیگر متفاومت می باشند.در زیر به پروژه هایی که می توان با رزبری پای انجام داده آورده شده است.

  • ساخت کنترل سنتر دوربین و اتصال تعداد زیادی دوربین شکبه به آن
  • کنترل کننده وسایل خانگی و ساخت خانه هوشمند با آن
  • تبدیل رزبری پای به رسیور خانگی هوشمند و پیشرفته
  • ساخت تبلت انرویدی و نصب ورژن های مختلفی از آن
  • تبدیل رزبری پای به مودم بسیار پیشرفته و امن
  • تبدیل رزبری پای به ضبط کننده هوشمند تلفن
  • ساخت مدیا سنتر هوشمند به وسیله رزبری پای

 

نمایی از رزبری پای

کتاب برنامه نویسی برای رزبری پای با زبان C

 

کتاب برنامه نویسی برای رزبری پای با زبان C

برای انتخاب سیستم عامل، توزیع‌های مختلف لینوکسی که برای رزبری پای بهینه شده‌اند در دسترس شما قرار دارند. سیستم عامل پیشنهادی دستگاه، رزبیان (raspbian) که یک توزیع لینوکسی مشتق شده از دبیان است، می‌باشد. همچنین به غیر از آن، دو سیستم عامل برای تبدیل رزبری پای شما به یک مدیا سنتر (مرکز رسانه) وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید هارد اکسترنال خود را به آن متصل کنید یا از طریق پروتوکل ftp یا راه‌های دیگر به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید.


نکته‌ی جالب دیگر در مورد مدیا سنترها این است که می‌توانید فایل‌های موجود در آی‌دیوایس (آیپد، آیفون، آیپاد) خود را از طریق فناوری Air Play بر روی رزبری پای استریم کنید و از پخش آن‌ها لذت ببرید، در واقع شما یک اَپل تی‌وی با امکاناتی بسیار گسترده‌تر خواهید داشت.در این پست برای شما دوستان کتابی برای آموزش زبان برنامه نویسی C برای رزبری پای فراهم شده است که می توانید از لینک زیر آن را دریافت کنید.

کتاب آموزش برنامه نویسی C برای رزبری پای

 

 

کانال تلگرام ایده نگر