کتاب ساخت دستگاه cnc-با شکل و مثال

CNC دستگاه هایی می باشند که به کمک یک کامپیوتر حرکت می کنند. با استفاده از دستگاه CNC ما می توانیم عملیات هایی نظیر سوراخ کاری و یا تراش را به راحتی و با دقت بالا انجام دهیم. با دست یابی به تلرانسهای بسیار دقیق برای تولید یک قطعه تدریجا اندیشه بالاتر بردن سرعت تولید نیز قوت یافت. با ساخت ابزارهایی با سختی زیاد، شرایط برای بالا بردن نرخ تولید نیز بهبود یافت. تا اینکه امروزه با بکارگیری تکنیکهای ماشینکاری با سرعتهای بالا قطعاتی با تلرانسهای دقیق در زمان بسیار کوتاهی تولید می گردند . برای دست یابی به قابلیت ماشین کاری با سرعتهای بالا می باید در زمینه های مختلف مانند طراحی سازه ای، کنترل ارتعاشات خود برانگیخته، یافتن بهترین نرخ براده برداری و کنترل حرکت و سرعت در راستای مسیر مورد نظر به پیشرفتهایی دست یافت.

کتاب ساخت دستگاه cnc-با شکل و مثال


CNC مخفف computer numerical control بوده در ایران این ماشین ها CNC خالی خوانده میشوند و خواندن کامل آن به فارسی می شود ماشین های کنترل عددی. زیرا این ماشین ها نقاط را بر اساس محورهای x , y از کامپیوتر می خوانند و با توجه به آن روی محور حرکت خود را ادامه می دهند.نسل اول این دستگاه ها NC ها بوده اند یعنی کامپیوتر را نداشته است و دستگاه طبق منطقی خاص دستورات را درک می کرده مثلا با استفاده از کارت های پانچ شده.

برای حرکت دادن ماشین های CNC از کد هایی با نام G Code استفاده می شود.کدهای عنوان شده کدهای عمومی می باشند و در کدهای خاص با توجه به نوع کنترلر شاید شماره کد فرق کند.

چند نمونه از دستگاه های CNC ساخته شده

کتاب ساخت دستگاه cnc-با شکل و مثال

در زیر کتاب ساخت CNC توسط خودتان برای دانلود قرار داده شده است که می توانید آن را با لینک مستقیم دانلود کنید.

کتاب ساخت دستگاه CNC توسط خودتان

کانال تلگرام ایده نگر