کتاب مرجع آموزش زبان سی پلاس پلاس-++C

زبان سی پلاس پلاس یکی از زبان های سطح میانی در برنامه نویسی می باشد که دسترسی مستقیم به منابع سخت افزاری را نیز دارد. این زبان از C گرفته شده است و البته به صورت شی گرایی درآمده و قابلیت های زیادی به آن نیز اضافه شده است. زبان برنامه نوسی ++C در دنیا از نظر محبوبیت و استفاده از جایگاه خوبی برخوردار است. در زیر به تاریخچه این زبان اشاره شده است.


در سال 1967 که مارتین ریچاردز زبان BCPL را برای نوشتن نرم افزارهای سیستم عامل و کامپایلر در دانشگاه کمبریج ابداع کرد و سپس در سال ۱۹۷۰ کن تامپسون زبان b را بر مبنای ویژگی های زبان bcpl نوشت و از این برای ایجاد اولین نسخه های سیستم عامل یونیکس در آزمایشگاه های بل استفاده کرد .

زبان C در سال ۱۹۷۲ توسط دنیس ریچی از روی زبان B و BCPL در آزمایشگاه بل ساخته شد و ویژگی های جدیدی همچون نظارت بر نوع داده ها نیز به آن اضافه شد .ریچی از این زبان برای ایجاد سیستم عامل یونیکس استفاده کرداما بعدها اکثر سیستم عامل های دیگر نیز با همین زبان نوشته شدند .


در سال های بعد و با ظهور روش های برنامه نویسی شی گرا نسخه جدیدی از زبان C به نام C++توسط بیارنه استراوستروپ در اوایل ۱۹۸۰ در آزمایشگاه بل توسعه یافت .در C++ علاوه بر امکانات جدیدی که به زبان c اضافه شده است , خاصیت شی گرایی نیز به آن اضافه شده است .

در شکل زیر میزان محبوبیت زبان های برنامه نویسی را نشان می دهد

 

 

کتاب مرجع آموزش زبان سی پلاس پلاس-++C

در لینک زیر کتابی در رابطه با برنامه نویسی به زبان سی پلاس پلاس برای دانلود قرار داده شده است. این کتاب یکی از کتابهای بسیار خوب برای برنامه نویسی به زبان ++C می باشد و تمام جزئیات به همراه مثال های فراوان در این کتاب آورده شده است.

 

کتاب آموزش زبان سی پلاس پلاس

کانال تلگرام ایده نگر