منبع تغذیه پیشنهادی برای ماژول sim900

SIM900 یک ماژول مخابراتی GSM است که این روز ها در بازار پروژه های میکروکنترلر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این ماژول قابلیت هایی مانند دریافت و ارسال پیامک، دریافت و برقراری تماس صوتی و امکان استفاده از GPRS را با قیمت مناسبی برای پروژه های شما فراهم می کند


مدار تغذیه  ماژول sim900

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در مورد ماژول sim900 بدانید مربوط به تغذیه این ماژول می باشد. مدار تغذیه SIM900 به دلیل اینکه در بعضی از ارسال ها و دریافت ها ممکن است جریانی تا بیش از 2 آمپر بکشد اهمیت پیدا می کند  و در صورت نداشتن این جریان ماژول سریعا خاموش یا ریست خواهد شد. به همین علت منبع تغذیه شما باید توانایی تامین این میزان جریان را در مدت بسیار کوتاه داشته باشد .


از سوی دیگر رنج ولتاژ کاری ماژول SIM900 بین 3.4 الی 4.5 ولت است و همین موضوع باعث می شود تا نتوان این ماژول را مستقیما به آداپتور ها 5 ولتی متصل نمود. ریست شدن ماژول SIM900 در حین کار می تواند کل پروژه شما را با مشکل مواجه نماید که مشکلی بسیار شایع است. از این رو تلاش نموده ایم تا در این مطلب روش تامین تغذیه پایدار و بدون نویز ماژول SIM900 را تشریح نماییم. در صورتی که بتوانید بخش تغذیه ماژول را به درستی طراحی و پیاده سازی کنید، به سادگی و با چند دستور ساده AT Command می توانید با این ماژول GSM ارتباط برقرار کنید.

 

منبع تغذیه پیشنهادی برای ماژول sim900

همانطور که در تصویر بالا می بینید این منبع تغذیه پیشنهادی ما به شما می باشد که از یک عدد رگولاتور سوئیچینگ با شماره lm2576 تشکیل شده است. این رگولاتور توانایی جریان دهی تا 3 آمپر را دارد.همچنین شما برای تنظیم ولتاژ خروجی می توانید پتانسیومتر را تنظیم کنید. نکته مهم این است که شما قبل از زدن تغذیه به ماژول باید عمل تنظیم ولتاژ را انجام دهید. بهترین ولتاژ برای ماژول بین 3.8 ولت تا 4.2 ولت می باشد و کمتر و بیشتر از این باعث آسیب دیدن ماژول خواهد شد.

کانال تلگرام ایده نگر