دانلود کامپایلر code block – برنامه نویسی به زبان ++C

کد بلاک چیست؟

کامپایلر code block یک نرم‌افزار رایگان و در حقیقت یک IDE مخصوص ++C است که از جمله نرم‌افزارهای متن‌باز است که با خود زبان ++C نوشته شده است و کدهای آن نیز در اختیار کاربران قرار داده شده است. کامپایلرهای عرضه شده از جانب دو شرکت مایکروسافت و بورلند که به ترتیب ++VISUAL C و ++Builder C نام دارند، محصولاتی قدرتمند هستند که از محبوبیت خاصی در جهان برخوردارند.

اما این برنامه ها اولا حجیم هستند و ثانیا رایگان نیستند و برای استفاده از آنها، باید بابتشان هزینه پرداخت کرد. البته نسخه های قدیمی ++Turbo C و ++Borland C به صورت رایگان وجود دارند و هنوز مورد استفاده اند. این IDE از کامپایلرهای مختلفی از جمله ++Visual C مایکروسافت، Borland C++ 5.5 ، GCC، Digital Mars، Open Watdcom و غیره پشتیبانی می کند. از قابلیت های بارز این IDE، سرعت بالای آن است. ضمن آنکه قادر است پروژه های تولید شده توسط ++Visual C و ++devc را نیز درون خود باز کرده و کامپایل کند.

 


 همچنین نرم افزار برنامه نویسی code blocks یک محیط جذاب را برای زبان C و ++C فراهم آورده است. شما توسط این نرم افزار می توانید برنامه های مختلفی را بنویسید. به عنوان مثال می توانید برای میکروکنترلرهای AVR و یا ARM برنامه بنویسید یا در محیط کنسول ویندوز برنامه خود را پیاده سازی کنید. در زیر شما می توانید ورژن 12.1 این نرم افزار را دانلود کنید.

 

 

کامپایلر برنامه نویسی CODE::BLOCK

 

 

 

کانال تلگرام ایده نگر