دانلود نرم افزار STMCubeMX  برای میکروکنترلرهای STM32

نرم افزار STMCubeMX همانند یک کدویزارد برای پیکربندی میکروکنترلرهای 32 بیتی شرکت ST عمل می کند. شرکت بزرگ ST که تولید کننده محصولات مجتمع آنالوگ و دیجیتال می باشد برای میکروکنترلر های تولید شده توسط خود این کدویزارد را برای کابران آماده کرده است تا کاربران بتوانند در یک محیط بصری میکروکنترلر  را با توجه به نیازهای خود پیکربندی کنند و در انتهای کار خود کد را در کامپایلر های مختلف دریافت کنند.


این نرم افزار تمام میکروکنترلر های شرکت ST و تمام سریها از جمله M0 وM1وM4وM7وغیره را پشتیبانی می کند. یکی از نکات بسیار مثبت این نرم افزار داشتن محیط گرافیکی آن برای دسترسی داشتن به پایه ها می باشد. زمانیکه شما میکروکنترلر مورد نظر خود را انتخاب می کنید این میکروکنترلر به صورت شماتیک به صفحه اضافه می شود و شما می توانید با کلیک روی هر کدام از پایه ها عملکرد و وظایف آن پایه را ببینید و در صورت تمایل آن وظیفه و عملکرد را انتخاب کنید. در شکل زیر می توانید محیط بصری این نرم افزار را مشاهده کنید.

دانلود نرم افزار STMCubeMX برای میکروکنترلرهای STM32

همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید با کلیک کردن روی هر پایه می توانیم واحد های جانبی متصل به آن پایه را مشاهده و در صورت تمایک آن را انتخاب کنیم. در سمت چپ شکل نیز واحد جانبی که در میکروکنترلر انتخاب شده وجود دارد را نمایش می دهد و شما می توانید با استفاده از آن متوجه شوید که این میکروکنترلر دارای چه واحد های جانبی می باشد.


در قسمت تب clock configuratin شما می توانید کلاک واحد های مختلف میکروکنترلر را مشاهده و پیکربندی کنید.

شکل مربوط به تنظیمات کلاک در نرم افزار

دانلود نرم افزار STMCubeMX برای میکروکنترلرهای STM32


بعد از پیکربندی میکروکنترلر خود برای ایجاد پروژه جدید شما باید روی آیکون Gnerate source code  که به شکل چرخ دنده می باشد کلیک کنید. با اینک کار پنجره ای به شکل زیر ظاهر خواهد شد که شما باید یک اسم جدید برای پروژه خود انتخاب کنید و همچنین نوع کامپایلری را که می خواهید کد تحت آن تولید شود را باید انتخاب کنید و در انتها با زدن دکمه OK پروژه شما تحت کامپایلر انتخابی ساخته می شود و شما می توانید با مراجعه به پوشه مورد نظر آن را باز کنید.

دانلود نرم افزار STMCubeMX برای میکروکنترلرهای STM32

در لینک زیر می توانید نرم افزار STMCubeMX  برای میکروکنترلرهای STM32 را دانلود کنید.

نرم افزار STMCubeMX برای میکروکنترلرهای STM32

کانال تلگرام ایده نگر