پروژه فلشر با میکروکنترلر lpc2132-شبیه سازی در پروتئوس

میکروکنترلر آرم(ARM)

این قطعات پردازنده ای هستند از نوع 32 بیتی و دارای معماری RISC هستند و سرعت نسبتا بالایی هم دارند (کلاک از 48 تا 2000 مگاهرتز)و مجهز به برخی امکانات داخلی (adc و dac و تایمر وکانتر و pwm و rtc و i2c و spi و dmaو …)وحافظه کش هستند . قابلیت ها و باس های استانداردی که برای این پروسسورها در نظر گرفته شده به همراه سرعت بالا ، حافظه کش مناسب ، مقایسه گرهای داخلی ، تایمرهای 16 بیتی برای پیاده سازی RTC و … ، باعث شده که این میکروکنترلر ها نسبت به دیگر میکروکنترلر های سریهای دیگر مانند AVR و PIC و غیره دارای عملکرد و سرعت بسیار بیشتری باشند.


معماری میکروکنترلر ARM توسط شرکت آرم تولید شده و شرکت های سازنده تراشه این معماری را خریده و با اضافه کردن امکانات جانبی یک میکروکنترلر درست کرده و به بازار عرضه می کنند.شرکت های گوناگونی اقدام به تولید میکروکنترلر های سری ARM کرده اند که از جمله معروفترین آنها می توان به شرکت ST و PHILIPS و تگزاس اشاره کرد و پیشگام در تولید این سری هستند.

در این پست پروژه ساخت فلشر را با میکروکنترلر LPC2132 که در نرم افزار پروتئوس شبیه سازی شده است را برای دانلود قرار داده ام. این میکروکنترلر ساخت شرکت فیلیپس می باشد و از سرعت و عملکرد خوبی برخوردار است.این پروژه مناسب برای کسانی می باشد که می خواهند از صفر با میکروکنترلرهای سری آرم کار کنند.

پروژه فلشر با میکروکنترلر lpc2132-شبیه سازی در پروتئوس

دانلود پروژه فلشر با میکروکنترلر LPC2132

 

 

کانال تلگرام ایده نگر