کتاب مدارهای واسط آنالوگ برای پردازنده ها

مدارهای آنالوگ

به مدارهایی اطلاق می شود که با سیگنال های آنالوگ سر و کار دارند و کار آنها می تواند تقویت سیگنال یا تضعیف آن و غیره …. باشد. در مدارهای آنالوگ با قطعاتی مانند ترانزیستور و دیود و خازن و آپ امپ و … سر و کار داریم.در عصر حاضر که بیشتر تجهیزات به سمت دیجیتال شدن به پیش می رود مدارات آنالوگ هنوز هم کاربردهای خاص خود را دارند. در بسیاری از موارد مدارهای دیجیتال جایگزین مدارات آنالوگ شده اند و علت آن حجم کم و مصرف انرژی کمتر مدارات دیجیتال و همچنین قیمت ارزانتر نسبت و مدارات آنالوگ می باشد.


در جهان همه چیز به صورت آنالوگ وجود دارد و برای استفاده از سیگنال های آنالوگ باید این سیگنال ها را به دیجیتال تبدیل نمود. در بسیاری از موارد به علت دامنه کم سیگنال های آنالوگ نیاز است تا این سیگنال ها را تقویت نمود و سپس به مدارات دیجیتال این سیگنال را تحویل داد به همین خاطر از ترانزیستور و آپ امپ استفاده می شود. همچنین در خروجی مدارات دیجتال به علت کم بودن ولتاژ و جریان نیز باید از مدارات آنالوگ استفاده نمود.


در کتاب مدارهای واسط آنالوگ برای پردازنده ها نیز در مورد طراحی مدارهای آنالوگ برای کمک به سیستم های دیجیتال مدارهایی به همراه شکل و مثال آورده شده است. این کتاب مناسب برای افرادی می باشد که الکترونیک دیجیتال را مطالعه و پیاده سازی می کنند و برای مدارات خود نیاز به سیستم های آنالوگ دارند.

کتاب مدارهای واسط آنالوگ برای پردازنده ها

دانلود کتاب طراحی مدارات آنالوگ برای پردازنده های مجتمع شده

 

 

کانال تلگرام ایده نگر