پروژه راه اندازی دات ماتریس 8×8  در avr

LED DOT MATRIX ها قطعات جدید هستند که در الکترونیک عرضه شده اند. این المان از تعدادی LED در خود تشکیل شده است و برای نمایش اطلاعات استفاده می شود. سایزهای متفاوتی از این المان در بازار وجود دارد و از نظر اندازه و تعداد LED با یکدیگر متفاومت می باشند.


در بعضی از دات ماتریکس ها تعداد 64 عدد LED وجود دارد و در سایز با یکدیگر اختلاف دارند. سایز بعضی از انها بزرگ و سایز بعضی از آنها کوچک باشد. از سایزهای کوچک برای رزولوشن بالا استفاده می شود. در طراحی های نمایشی هر اندازه سایز این المان و تعداد LED موجود در آن کوچکتر باشد رزولوشن و کیفیت بیشتری نیز انتظار می رود.


در این پروژه با استفاده از میکروکنترلر AVR یک عدد دات ماتریکس با تعداد LED 8*8 را راه اندازی و در پروتئوس شبیه سازی کرده ایم.در این پروژه حروف انگلیسی روی دات ماتریکس نمایش داده می شود. برای نمایش اعداد و یا هر نماد دیگری باید کدهای آن را استخراج کرده و به صورت یک آرایه درآورید و سپس آن را نمایش دهید.نرم افزارهایی نیز برای این کار وجود دارد که می توانید آنها را جستجو کرده و دانلود کنید.در زیر شکل داخلی دات ماتریکس را می توانید ببینید.

پروژه راه اندازی دات ماتریس 8x8 در avr

 

 

 

دانلود پروژه راه اندازی دات ماتریکس در AVR

 

 

 

کانال تلگرام ایده نگر