تولید میکروکنترلر جدید AVR با لوگوی میکروچیپ

 

تولید میکروکنترلر جدید AVR با لوگوی میکروچیپ

 

شرکت میکروچیپ تولید کننده مدارات مجتمع و میکروکنترلر شرکت آمریکایی اتمل که یکی از شرکت های مطرح در زمینه تولید میکروکنترلر و مدارات مجتمع می باشد را خریداری نمود.شرکت میکروچیپ برای شروع کار و تثبیت خود در بازار AVR چهار نمونه از میکروکنترلرهای جدید خود را با لوگوی خودش و اسم AVR وارد بازار جهانی نمود.


 این چهار قطعه از این خانواده، دارای 14 الی 24 پین و 4 الی 8 کیلو بایت حافظه داخلی هستند. این قطعات همچنین اولین میکروکنترل های tinyAVR هستند که دارای ویژگی محیط پیرامونی با هسته های مستقل (CIP) هستند.مدیر عامل میکروچیپ، استیو سانگی اظهار داشته که این اقدام برای شرکت میکروچیپ بسیار مهم بوده زیرا توانسته دو شرکت بزرگ تولید کننده میکروکنترلر را به زیر یک سقف بیاورد.


قطعات ATtiny 817، 816، 814 و 417 در پکیج های کوچک و با تعداد پایه کم تولید می شوند. برای این قطعاتدارای ویژگیهایی از جمله کنترل لمسی با هسته ی مستقل ، سیستم رخداد وقایع (Event System) برای انجام همکاری های محیطی، بلوک های منطقی قابل برنامه ریزی انتخابی، خود برنامه ریزی هنگام بروز رسانی سیستم عامل، ذخیره داده ها به صورت غیر فرار و یک نوسانگر درونی 20 مگاهرتر می توان اشاره نمود.


 

شرکت میکروچیپ درحال اضافه کردن ساپورت برای خانواده ی جدید AVR ها در START، که کارش پیکر بندی اجزای نرم افزاری و ویرایش کدهای موجود در آن است، می باشد. این شرکت در آینده تولیدات بیشتری برای سریهای AVR خواهد داشت.

 

 

میکروکنترلرهای جدید AVR با لوگوی میکروچیپ

 

تولید میکروکنترلر جدید AVR با لوگوی میکروچیپ